Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Ylläpitovaihe menossa leukemiahoidossa - 12-vuotiasta masentaa, mitä tehdä ?

Pojallani diagnosoitiin ALL 2 vuotta sitten. Hoito on purrut hyvin ja olemme ylläpitovaiheessa, 04/11 on vuorossa loppututkimus.
Poika aloitti "normaalissa" koulussa vuoden alusta ja hyvin on mennyt, ei ole juurikaan sairastellut flunssaa yms.
Pitkä sairastaminen+rankat hoidot ovat tietenkin vieneet voimia eivätkä motoriset taidot ole kovin hyvät. Poikani on aina ollut hieman kömpelö eikä niin kovasti kiinnostunut liikunnasta. Hän harrasti jalkapalloa ennen sairastumistaan ja nyt on ilmoittanut, että haluaisi aloittaa uudestaan. Itse pelkään, että hän pettyy kun huomaa, että muut ovat häntä "parempia" , nopeampia, ketterämpiä.. viekö se häneltä lopunkin itsetunnon, kun hän on muutenkin hieman masentuneen oloinen ? Äitinä olen kovin huolissani, koska hän on ikäänkuin "sulkeutunut" omiin maailmoihinsa eikä juurikaan halua tavata kavereita yms vapaa-ajalla. Tosin olemme muuttaneet ja hän on joutunut vaihtamaan koulua ja mennyt uutena oppilaana 6 luokalle, mikä ei tietenkään ole ollut paras mahdollinen ajankohta hänelle.
Uudessa luokassa on "löytynyt" myös kiusaaja, joka on huomauttanut pojalleni, että hän on hieman heikko ja kömpelö, pojan itsetunto sen kun laskee tällaisten tapahtumien myötä.

MItä tulisi tehdä, mistä löytäisin hänelle liikuntakerhon yms, missä hän voisi "kuntoutua" ilman, että kukaan ilkkuu hänelle ? Lapseni on fiksu, söpö, mukava eikä halua kenellekään mielipahaa, mutta hän joutuu sitä itse kokemaan harva se päivä. Minkälaisia tämänpäivän lapset oikein ovat ja miten voisin lastani auttaa??
noel2007 | 28.9.2010 klo 22:14:37