Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Minun vuoroniko?

Alustus: Olen vuosia kärsinyt "peräpukama oireista", joita moni nainen saa odotusaikana tai synnytyksessä. Olen pärjännyt niiden kanssa, mutta koko ajan ulosteen mukana limaisuutta ja verta. Lääkärissä käyty ja tutkittu ja hutkittu, ei mitään hälyttävää ja kuka sitä aina viitsii valittaa jostakin olemattomista asioista. Vuosi sitten lokakuussa aloin kuumeilemaan, ilman että olisi mitään muita oireita.Tiesin että jotakin on vialla mutta pärjäsin aivan hyvin, kuume kesti vain 1 pvn ja sit kaik ok. En viitsinyt heti mennä taas lääkäriin, koska siskoni oli minua sairaampi. Syöpä hänellä 3 kertaa ja nyt maksa, haima ym. Hän nukkui pois kesäkuussa joten tiedän mitä se pahimmillaan on. Ennen lähtöään sanoi, että mene uudestaan lääkäriin, että hänellä alkoi aivan samoilla oireilla kun mitä minulla on (paksunsuolensyöpä)kuumeilut, nivelsäryt, väsymys ym. Menin terveyskeskukseen taas ja nivelreumaa alettiin tutkia, olin jo useasti maininnut siskostani ja hänen sairauksistaan. ONNEKSI sain lähetteen erikoislääkärille joka kuunteli oireitani, kaikkia( veriarvoni kaikki hyviä)hän välittömasti laittoi minut tähystykseen kiireellisenä ja pääsin jo vkon sisällä. Vatsani ei tyhjentynyt ja sille löytyi syykin heti. Suolistosta löytyi yli 5cm tukos, koepala saatiin otettua, mutta tähystys lopetettiin kivuliaisuuteni takia. Lääkäri totesi kylmästi: tämä selvä tapaus kasvain on pahanlaatuinen!!! Tämä tapahtui 13.10. Sen jälkeen olin jo ct kuvauksissa, polyypeja mutta pieniä löytyi, myös koepalan tulos tullut, vain epäily. Lääkärin mukaan kasvain on niin suuri että se lasketaan pahanlaatuiseksi ja hoidetaan myös siten. Pääsen leikkaukseen ilmeisesti vajaan kk sisällä, tiedän saavani väliaikaisen avanteen ym. En kuitenkaan voi uskoa että se olisi vielä syöpää, tuntuu liian kovalta että kun olen juuri saattanut siskoni lepoon, niin minun pitäisi alkaa kaikki sama, olen luottavaisin mielin mutta myönnän pelkääväni. Kun kysyin lääkäriltä,kuinka kauan tämä minulla ollut, sanoi että ainakin 10 vuotta. Teen valituksen kun jaksan terveyskeskuslääkäreistä jotka ovat minua tutkineet "vatsa-peräpukama" oireista. Tämä ihan a erikoilääk. sanoi minun olleen hieman huono onninen koska te-lääkärien pitäisi lähettää tutkimuksiin tosi helposti, kun tiedetään että suvussa on taipumusta syöpään. Onko kenelläkään kokemuksia, vääristä hoidoista tai tutkimatta jättämisestä? Onko teille heti sanottu ilman tuloksia että on pahanlaatuinen? Olen kävelevä kysymysmerkki
sisar42 | 31.10.2008 klo 10:14:55
  • Minun vuoroniko?sisar42
    31.10.2008 klo 10:14