Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Lapsen leukemia(ko)?

Meillä 4-vuotias tyttö. Tytön kanssa oltiin ihan muun asian kanssa lääkärissä ja otettiin pieni verenkuva. Sieltä löytyivät alhaisen leukosyytit, jonka takia joudumme uusintakokeisiin kahden viikon päästä. Sen kummempia ei hoitaja sanonut, joten asia jäi tietysti minua vaivaamaan. Lapsellamme on harmahtavan kalpea iho (on aina ollut kalpea, kuuluu sukuun), nenästä on tullut verta enemmän ja vähemmän talven aikana. Nenää on katsottu pari kertaa, kun ollaan oltu astma ym. lääkärillä ja limakalvot ovat kuulema kuivat ja karstaiset. Mustelmia ei ole erityisemmin ollut, jonkin verran, mutta nyt olen tietenkin kiinnittänyt huomiota niihin. Lapsi ei myöskään ole huomattavan väsynyt, ei sen enempää kuin ennenkään. Ainoastaan todella kalpea iho ja nämä leukosyytit saivat minut suunnaltani. Voisitteko kertoa jotain näistä verikokeista? Onko leukosyytit korkealla vai matalalla? Pitäisikö hb:n olla myös jotenkin alhainen? Minulle ei kerrottu paljonko leukosyyttien arvo on (eihän maallikko niistä mitään tajua), mutta sanoivat että esim. virusperäinen nuhakin voi jo laskea sitä. Kipeinäkään emme ole olleet sitten viime heinäkuun, jolloin oli viimeisin kuumetauti tytöllä, perus talvinuhaa meillä tietenkin on ollut jonkin verran, mutta ei yskää ym. Lapsi kuitenkin päiväkodissa ja altistuu erilaisille taudeille. Voisitteko auttaa minua sen verra, että kertoisitte oireista ja kokeista ym.? Kiitos :/
äiti kahdelle | 18.2.2010 klo 19:04:53
  • Lapsen leukemia(ko)?äiti kahdelle
    18.2.2010 klo 19:04