Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: Sacrococcygeal Teratoma

Miten Simonen odotus etenee ?
Meillä on myös tyttö ja nyt luinkin täältä ensimmäisestä pojasta, olen luullut, että tämä on vain tyttöjen sairaus.
Olen tarinamme toiseen ketjuun raapustanut, mutta pääpiirteissään...

Löydös oli yllätys ja tyttöä synnytettiin ensin normaalisti. Minun on vaikea päästä ajatuksesta yli, että ammattitaitoiset neuvolan kätilöt, lääkärit, synnytyssairaalan kätilöt eivät tunne, että lapsella on pepussa 1.7kg kokoinen kasvain täysin ulkopuolella. Onneksemme jossain vaiheessa siirryttiin sitten kiireelliseen sektioon ja tyttö syntyi. Ambulanssilla Helsinkiin, kasvaimen poisto (kokonaan ulkona, mutta paljon suuria verisuonia), toipuminen, kotiin alle 4viikkoisena. Alkuun oli pissa ja kakkaongelmia. Nyt enää jälkimmäisiä. Ikää tytöllä 2v 8kk. Meillä on vaipat edelleen, neiti tekee kyllä pottaan, mutta ei mene eikä pyydä sinne itse.
Kontrollit jatkuvat ja uusiutumisesta ei merkkejä. Hoito on mielestäni ollut erittäin hyvää ja aina olemme saaneet keskustella mieltä painavista asioista. Seurantaa...
Joku kirjoittikin, että tunnetilat palautuu mieleen, tms. Samoin itsellä, vaikka en sen jälkeen ole raskaana ollutkaan. Silti joka päivä muistaa olla kiitollinen tästä pienestä ihmeestä ja siitä suuresta työstä, jonka Jumala teki ainakin neljän leikkaavan kirurgin kautta.

Meille saa myöskin laittaa s-postia, jos tuntuu siltä;
[email protected]
-eveliina- | 5.1.2010 klo 00:44:59