Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: hoitojen myöhäisvaikutukset

Hei!

Itse sairastin neuroblastooman 24-vuotta sitten, joka todettiin ollessani 9kk. Lääkärit ennustelivat että vaikeuksia tulisi matematiikan ja kielien kanssa. Toisin kuitenkin kävi.. Olen ylioppilas keskivertopapeilla ja paremmatkin olisin saanut, jos ei olisi ollut ns. teiniangstia. Syövästä olen parantunut täysin eikä sytostaatti hoitojen jälkeen ole ollut ongelmia. Syöpä jätti kuitenkin sen verran jälkeensä että vasen silmäluomeni "roikkuu" ja en näe vasemmalla silmällä oikeastaan mitään. Lisäksi minulla ei ole hampaissa kunnollisia juuria, mutta nämä asiat eivät ole elämiseeni vaikuttaneet. Isoimman kiitoksen kuitenkin saan siitä että olen myös yksi näistä 30%. Kiitoksen saan antaa myös äidilleni joka on ollut iso tukeni koko elämäni ajan erityisesti tähän liittyen. Haluaisin sanoa teille joilla on lapsi joka on selvinnyt syövästä, että kertokaa lapsillenne kun he kysyvät aiheesta. Kertokaa miltä teistä on silloin tuntunut. Ennen kaikkea olkaa heidän tukenaan kaikessa heitä askarruttavissa asioissa ja opettakaa heitä puhumaan heidän tunteistaan erityisesti liittyen sairauteen.

-Jenni
Korinklino | 8.11.2014 klo 13:24:39