Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Miten auttaa läheistä joka sairastunut syöpään

Kun läheinen ihminen sairastuu syöpään monet ilmaisevat halustaan auttaa, mutta harva tekee mitään käytännössä.Tärkeää olisikin tehdä jotain konkreettista.Tuoda ruokaa, vastaleivottua pullaa, viedä lapsia elokuviin,lätkämatsiin,uimaan,harrastuksiin,viedä sairasta illalliselle, kahville, mitä vaan sairas jaksaa ja haluaa. Minua kyllästyttää kaikenlaiset voivottelevat tekstiviestit kuinka ollaan ajatuksissa ja rukouksissa. Tilanteessa jossa itse joutuu antamaan viimeisenkin pisaran omista voimavaroistaan, tekstiviestien kirjoitteluun ei ole voimia, ellei sitten kyse ole jostain konkreettisesta asiasta. Ja ihan vaan vinkkinä, että kaikenlaiset huuhaaihmeaineiden tuputtamiset voi jättää itselleen pahan päivän varalle. Ja vielä yksi tärkeä asia. Kun sinulta pyydetään apua, pyri auttamaan kaikin voimin. Jos et itse pääse, järjestä joku toinen avuksi. Kiitos kaikille jotka ovat auttaneet meitä näillä, konkreettisilla tavoilla! En tiedä missä olisimme ilman näitä arjen auttajia.
Elämää syövän varjossa | 17.10.2012 klo 21:57:39