Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Äidin pienisoluinen keuhkosyöpä- vertaistukea?

Hei,

ja kiitos vastauksestasi!

Äidin tulokset tulivatkin jo viikon sisällä koepalan otosta ja huonoja uutisiahan sieltä tuli- pienisoluinen ärhäkkä keuhkosyöpä.

Ei ole siis leikattavissa eikä parannettavissa, ainoastaan jäljellä olevaa aikaa voidaan pidentää.

Kaikista eniten tässä nyt tällä hetkellä vihastuttaa se, että äitiäni pompotellaan paikasta toiseen! Ensin makaili Taysissa keuhkopolilla jossa ei tehty muuta kuin pari kertaa punktio, koska kerääntyy pleuranestettä.

Nyt sitten lähettivät viime perjantaina hänet takaisin kotikaupungin pieneen sairaalaan, jossa ei erityisosaamista käsittääkseni hirveästi ole.

Lupasivat tuolloin perjantaina että olisi viikonlopun yli kotikaupungin sairaalan vuodeosastolla ja sitten takaisin Taysiin syöpäpolille jossa hoidot aloitetaan.

Nyt on siis keskiviikko ja äitini makailee edelleen kotikaupungin sairaalalla.

Soitin eilen sinne hoitajalle ja ihmettelin kun ei mitään tapahdu, mikä tässä oikein kestää! Syöpäkasvain jatkaa kasvamistaan ja aika vähenee kokoajan. Hoitaja lupasi että ylilääkäri soittelee minulle tänään puolilta päivin, ei ole soittanut ei.

Samoin siskoni oli soittanut Taysin päähän ja siellä lääkäri oli kertonut ettei hoidoista olla vielä päätetty.

Miksi ei? Tätä ihmettelen suuresti.

Oli luvannut tiedustella asiaa ja soitella siskolleni myöskin tänään päivällä.


Tällä hetkellä päällimäisenä siis surun lisäksi vahva vihantunne, itse syöpää ja lääkäreiden hitautta kohtaan! He itse nimenomaan aiemmin kertoivat, että on reagoitava nopeasti.
Ghanaianwife | 29.4.2015 klo 13:11:55