Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

En ole vielä valmis menettämään elämäni rakkainta ihmistä

Sain kuulla eilen, että mitä luultavammin äitini sairastaa vatsasyöpää. Tarkat tulokset tulevat joulukuun alkupuolella, mutta ennuste vaikuttaa "selvältä". Pelonsekaisin tuntein olen kahminut tietoa tästä syövästä internetistä läpi eilisen ja aamun. Vaikuttaa,että selviytymisprosentti on vähäinen.

Olen reilu 20 -vuotias nuori nainen,jolla on myös teini-ikäinen sisko ja veli. Olen jo useampi vuosi sitten muuttanut pois kotoa, mutta tämä kaikki laittaa tilanteen uusiksi. En ole itsekään vielä ymmärtänyt mitä tässä on oikein tapahtunut -pelottaa ja ahdistaa.. Olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja tuntuu, että elämä alkaa olla raiteillaan, mutta ei..... Koko viime vuosi oli perheellemme vaikea, 3:n läheisen kuolema +muuta sotkua. Mulla ei koskaan ole ollut muuta kuin äitini (yksinhuoltaja) enkä todellakaan tiedä miten tästä selviän. En halua vielä luopua äidistäni.
Miten pysyn vahvana ja saan pidettyä perheen kasassa? Tuntuu ettei siasarukset tajua tapahtunutta ja sekin sattuu minua, ja näen myös että äitiä. Miten voi selvitä kun tuntuu, että matto vedetään jalkojen alta? Luulin että viime vuosi on ollut perheellemme vaikein, mutta tämä kaikki olikin vasta alkusoittoa..
malavi | 24.11.2012 klo 12:50:14