Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: perheenisä sairasta nenäsyöpää

Meillä nyt se tilanne että sädehoidoitoja vielä 7 kertaa jäljellä. Viime viikolla meni sytostaatit karboplatiini ja etoposidi. Ja miehen syöminen alkaa olla todella vaikeaa.. :-( Painokin tippunut jo 3kg ja mies ei ole muutenkaan yhtään liikapainoinen ollut. Nyt sitten kaikki lisäravinteet, rasvalisät ym. käytössä. Kurkku kipeä, kaikki kirvelee suuta. Eilen saatiin helpotusta sen verran että morfiinimixtuuraa saa ottaa ja lidocain-suuvettä joka kyllä sitten kuulemma hidastaa taas limakalvojen toipumista. Toistaiseksi mies syö sisulla ja välillä melkein itkun kera kun on pakko. Pelottaa että joutuu sairaalaan.. Mutta tietty jos ei muu auta.

Pinna kireällä. 3,5 vaatii huomiota ja vauva vaatii huomiota. Ja mä meinaan väsyä aivan tähän huoleen ja siihen että kun kaikki kaatuu viimekädessä mun niskaan. Lähihoitaja jonka piti tulla tänään ja joka olisi antanut vähän taukoa tulikin kipeäksi.. Mun äiti hoitaa isompaa mut ei pienempää ja noi kotihommat, ruuanlaitot ym. ym.. Saatiin psyk puolelta keskusteluapua, mut kun se on yliopistosairaalassa 100km päässä ni ei sinne viitti kovin tiheään vauvan kanssa hönnätä.. Ja paikalliset on kaikki kesälomalla.. Jee..

Täällä sinnitellään ja toivotaan että nää viimeset 2vk plus sen jälkeinen viikko oireineen menisi mahdollisimman mopeesti ohi...
meema75 | 9.7.2013 klo 21:43:35