Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Nuori äiti + mies kuolemassa

Hei,
lähde nyt liikkeelle vaikka siitä, että sinulla on yksi terve lapsi, joka sinun täytyy ainakin hoitaa aikuiseksi. Kaikki muu, mitä elämä tuo, on sitten plussaa. Näin minä ajattelen. Meillä oli kaikki hyvin viime kesään saakka - me ehdimme jonkin verran matkustella ja talonkin saimme rakennettua. Nyt kuitenkin juuri 41-vuotta täyttänyt vaimoni sairastaa erittäin harvinaista syöpää ja on saattohoidossa täällä kotona. Minulla on kolme lasta, jotka ovat jo esikoulu- ja kouluiässä. Itse olen tyytyväinen, että meillä on terveet lapset. Vaimoa vanhempana ajattelin aina kuolevani ensin ja sillä tavalla järjestelin taloudellista tulevaisuuttakin. Nyt kuitenkin olen jo yli puolen vuoden ajan opetellut mm. ruoanlaittoa, siivousta ym., jotka aikaisemmin olivat vaimon vastuulla. Elämä täytyy kuitenkin omalta kohdalta katsoa loppuun saakka. Menetin muuten oman isäni sydäninfarktin kautta 10-vuotiaan. Isäni oli kuollessaan 36-vuotias. Älä jää kuitenkaan yksin. Itse olin aikaisemmin vain perheen parissa viihtyvä. Nykyään minulla on jo aika laaja sosiaalinen verkosto. Elämässäni tuli viime syksynä myös muita suuria muutoksia, mutta niistä en halua puhua tässä. Itse koen, että todella iso lehti on kääntymässä elämässäni. Hyväksy se, että ihmiset eivät voi tunteitasi ymmärtää, mutta hakeudu silti muiden seuraan. Nykyään se hoituu myös sähköisesti, jos ei kotoa pääse paljon liikkeelle.
Jylo | 18.9.2013 klo 09:37:26