Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Isän mahasyöpä

Hei

Suomessa on hyvässä mallissa syöpään liittyvä tutkimus ja hoito.
Jos tulos on se, mitä pelkäät, ei silloinkaan tarvitse kaiken olla sitä pahinta. Minulla on tuttu, joka on sairastanut vatsasyövän yli kaksikymmentä vuotta sitten. Osasta vatsalaukkua piti luopua, mutta hyvin hän on toimeen tullut.
Ei syöpä ole tänä päivänä kuolemantauti - ärhäköitäkin tietysti on, mutta suurin osa syövistä pystytään nykyään parantamaan.
Etsi tukuhenkilö - vaikkapa syöpäjärjestön hoitaja/tukihenkilö, jolta saat asiallista tietoa. Itse soitin hänelle saamani neuvon mukaan, ja täytyy sanoa, että vaikka ahdistus ei kadonnut, on kuitenkin jotenkin helpompaa.
Ymmärrän täysin pelkosi ja ahdistuksesi - olen samassa veneessä kanssanne oman sairauteni kanssa.
Älä jää yksin. Minä olen itse ollut vasta vajaan viikon tällä palstalla, mutta olen saanut isoa tukea jo nyt kanssasisarten viesteistä. jos et muuten pysty puhumaan, kirjoittele vaikka meille.
Cuskan
Cuskan Alec | 3.4.2013 klo 15:56:51