Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Syöpä lapsiperheessä: miten pärjäätte?

Hei

Yritä saada työterveydesta/vast itsellesi sairaslomaa - jos siellä päässä on mitenkään järkeä, he sitä antavat kyllä.
Mikäli mietit, niin omaishoitoon se ei vaikuta - ei ainakaan kuuluisi vaikuttaa... Omalla kohdallani kunnan ns vastaava sitä mietti, mutta lääkäri sanoi minulle, että omaishoitajan sairaus ei ole este ellei ole käsi/jalka poikki tai sairaalahoidossa.

Oletko omaishoitaja millä asteikolla, täydellä vai keski - en usko että minimillä olisit? Kunnan osalta pitäisi sinun saada omaishoitajan sijainen - ainakin jos se täysi..kunnan työntekijän sijaistaessa se vrk = 8tuntia, mutta jos saat jonkun sukulaisen/vast niin silloin se voi olla koko vrk ja hän saa kunnalta palkan siitä.

Mieheni ei onneksi ollut ns lapsen kengissä, mutta hänen vuokseen tein todella paljon työtä ja minulle jäi myös kaikki kotityöt töiden ja lasten lisäksi - olin sairaslomalla lähes sen koko ajan, mitä hänen elämänsä sairauden toteamisen jälkeen kesti - 10kk eli, josta itsekin sairastelin yhteensä about 7-8kk..päivääkään en silti vaihtaisi pois. Meillä myös pienet lapset, joten se on todella rankkaa. Saatko joskus lapset sukulaisiin/ystäville yökylään? Kannattaa kysellä kaikki läpi, vaikka se imeekin loput voimat ja aina tulee sitä kielteistä vastausta - joskus oikealla hetkellä voi onnistaa.

En halua mitenkään olla julma/vast, mutta omasta kokemuksesta sen verran, että ajattelin myös että tämä on väliaikaista jne ja jaksan kyllä - mutta ne kaikki asiat imivät salakavalasti mehut aika totaalisesti ja tilanne jatkuu edelleen. On niitä hyviä päiviä ollut paljon, mutta pakko myöntää, että välillä ei jaksaisi töitä edes ajatella ja joskus - aika useinkin lasten suhteen kaipaisin enemmän apua - joskus pari päivää vapaata voisi tehdä kaikille hyvää. Olisi hyvä ladata hieman akkuja ja samalla tietää, että lapsilla on kaikki hyvin
voimaton vai voimaa on | 23.10.2012 klo 23:18:32