Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Miten jaksan?

Mieheltäni (42 v.) on leikattu 3 vko sitten kielisyöpä - leikkaus oli radikaalinen, puolet kielstä vietiin - pala otettiin reidestä sekä kaulan alueelta vietiin kaikki - imusolmukkeet, sylkirauhaset ym)

Hän toipui leikkauksesta todella hyvin ja pääi kotihoitoon jo 12 pvä kuluttua leikkauksesta.

Kotona meni muutama päivä hyvin mutta sitten alkoi tulla takapakkia ja lujaa. Osa vanhasta kielestä meni kuolioon se laikattiin brutaalisti ilman puudutusta toimenpidehuoneessa. Tästä muutaman päivän kuluttua kuume nousi ja hän joutui teho-osastolle. Uusi leikkaus, löytyi iso verihyytymä ja kieltä operoitiin.

Nyt on takaisin vuodeosastolla mutta kadottanut tsemppihengen ja uskoo ettei tästä voi enää nousta ;( - hän on alkupisteessä, tosin uusin kipualuein.

Olen itse aika puhki, pelko kaihertaa sisuksiani koko ajan.

Tulossa on kunhan haavat paranevat isot säde - ja solusalpaajahoidot ja niihinkin pitäisi jostain löytä voimia.

Mieheni paino laskee kun ei suun takia voi oikein syödä kunnolla ja kivut ovat kovat.

Pitäisi varmaan otta yhteyttä jonnekin jossa voi jutella jonkun kanssa, onko kenelläkään ideoita - itse en oikein jaksa lähteä nyt etsimään tietoa netistä. Kiitos jo etukäteen avustanne.

Surusilmä
Nappis | 28.6.2011 klo 13:30:53