Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Yllättäen puolisollani pahanlaatuinen syöpä


Minä olen jo taistelun käynyt mieheni rinnalla häviön kera läpi. Hänellä todettiin haimasyöpä, jota ei voinut leikata ja hoitona oli vain kipujen lievitys ja mahd eliniän pidentäminen säde- ja sytostaattihoidoilla, joista sytohoitoja ei voitu toteuttaa kuten oli suunniteltu.

Tiedän liiankin hyvin, mitä maanpäällistä helvettiä käytte lävitse.

Me keskityimme hänen hoitoihinsa ja siihen, miten minä ja lapset tulemme selviämään hänen jättäessään meidät. Miehelleni oli hirmuisen tärkeää selvittää kaikki asiat kunnolla, jonka jälkeen hän saattoi ns rauhassa syventyä sairasteluun ja kipujen voittamiseen.

Omaishoitajuudesta sen verran, että kannattaa oman kunnan/kaupungin kanssa selvittää, missä tilanteessa mennään jne - omaishoitajana voi toimia työssä käyväkin. Minä en omaishoitajuudesta saanut tarpeeksi ajoissa tietoja, joten ehdin olla vain 1½ kk virallisesti sellainen - olin sairaslomilla todella paljon, jotta sain olla mieheni kanssa. Kunnan kotihoidossa ensin sanoivat, ettei voi olla omaishoitaja jos on sairaslomalla, mutta lääkäri sanoi, ettei ole mitään estettä ellei ole esim jalka kipsissä/vast todella esteellistä joka estää auttamisen..

Mikäli pystyt/haluat, niin minuun voi ottaa privana yhteyttä - mulla on todella paljon tietoa mm erilaisista talouteen liittyvistä seikoista, joilla voi tulevaisuutta helpottaa - mielestäsi voi olla ilkeästi sanottu, mutta silloin kun on tiedossa ettei mitään ole tehtävissä, niin nuo kaikki kannattaa hoitaa niin pian kuin suinkin kuntoon.
voimaton vai voimaa on | 2.5.2013 klo 23:19:10