Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Salama kirkkaalta taivaalta

Hei, olen uusi tällä keskustelufoorumilla. Äidilläni on diagnosoitu juuri syöpä. Kaikki alkoi, kun terveyskeskuslääkäri huomasi äidin kainalossa patin. Sieltä äiti sai lähetteen mammografiaan, joka oli puhdas. Ohutneulanäytteen tulos oli kuitenkin epäselvä, ja siitä tämä rumba alkoikin. Ensin imusolmuke poistettiin, ja nyt tulivat tulokset: syöpä. Syöpä. Äidilläni on SYÖPÄ. Meidän suvussamme ei ole koskaan aikaisemmin ollut syöpää, joten onhan tämä hieman uskomatonta ja epätodellista.

Tuumori on patologin ja sisätautilääkärin mukaan etäpesäke rintarauhaskudoksen kasvaimesta. Miten se voi olla mahdollista, jos se mammografia oli puhdas? Nyt toivoisin vain todella kovasti, että äiti pääsisi mahdollisimman pian magneettikuvaukseen ja luustokarttaan. Opiskelen itse sairaanhoitajaksi, ja on pakko sanoa että vaikka tieto toisaalta lisää tuskaa, se myös toisaalta helpottaa kun tietää mitä on mahdollisesti edessä. Tokihan noiden levinneisyystutkimuksien jälkeen

Äitini on 72-vuotias, eli onhan hän jo aika iäkäskin. Itse olen 28-vuotias, ja toivoisin että äiti saisi kuitenkin muutaman vuoden jatkoaikaa, etten jäisi ihan puoliorvoksi. Onneksi äitini ja isäni ovat edelleen yhdessä... ja onneksi minullakin on tukiverkkoa. On ystäviä, on miesystävä, on vielä toistaiseksi terve isä. Tuntuu vain että tässä parin viimeisen vuoden aikana niskaan on satanut niin paljon sitä itseään (menetin itse lapseni kohtukuolemalle v. 2010 ja kaikkea muuta mahdollista), että tämä alkaa olla jo liikaa. No, ei kai auta muu kuin elää elämää eteenpäin.
Annis_ | 19.3.2013 klo 16:06:28