Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Miten se sitten tapahtuu?!

Läheiselläni on todettu rintasyövästä lähtöisin olevia metastaaseja ympäri luustoa ja lukuisia myös maksassa. Kivut on kovat jo nyt, maha on turvonnut (onkohan se sitä nestettä, mistä olen lukenut??), mutta mieli on vielä iloinen ja elämänhaluinen. Itse taas uskon, että nyt on kyse vakavammasta asiasta kun läheiseni itse tajuaakaan.

Olen niin huolissani. Asuu yksin. Pakkomielteenäni on soitella hänelle jatkuvasti kun näen kauhukuvina hänet makaamassa halvaantuneena kotonaan (luin että luustossa olevat pesäkkeet voisivat aiheuttaa murtumia ja aiheuttaa halvaantumisen). En uskaltaisi päästää häntä kotiin, pelkään niin tosi paljon, muttei halua meilläkään asua vaan elää normaalia elämää, minkä ymmärrän kyllä...

Miten kuolema tulee tapahtumaan? Onko kenelläkään kokemusta miten läheinen sitten on menehtynyt? Kun jotkut puhuvat että yhtäkkiä vaan kuolee, että ollut iloinen ja seuraavana päivänä kuollut. Mutta miten noin nopea kuolema tapahtuu? Pettääkö sydän vai miten se tapahtuu? Mistä voin tämän tietää jos kivut eivät ole sellaisia että joutuisi sairaalaan ensin että loppu on lähellä... En halua että kuolee yksin... :'-( Voiko tässä muuta tehdä kuin odottaa vaan päivä kerrallaan ja joku päivä ei vastaakaan puhelimeen ja löytyy kotoaan kuolleena, yksin.. :'-(
Ilmeisesti keltaisuus voisi kertoa että on viimeiset päivät menossa?

Tämä on niin kauheaa.

Ninni84 | 1.4.2012 klo 19:48:05