Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Pahanlaatuinen aivokasvain, fibrosarkooma, onko muita?

Miehelläni, ikää 38, todettiin 2009 aivoissa harvinainen fibrosarkooma, silloin leikkaushoito ja sädehoitoa sen jälkeen 3kk jokaisena arkipäivänä. Näytti, että hoito tepsii ja elelimme toivorikkaana, että se ei uusisi.

2011, ihan päivälleen samana päivänä, kuin ekalla kerralla, saimme tiedon, että kasvain on palannut. Se leikattiin ja heti aloitettiin sytostaattihoidot, jotka kestivät 6kk.

Nyt olimme eläneet taas toivossa, mutta turhaan, sillä 6kk hoitojen lopettamisen jälkeen kasvain on kasvanut jälleen. 3kk sitten otettiin kuvat ja ne olivat puhtaat, eli 3 kuukaudessa kasvain oli kasvanut 6cmx5cm kokoiseksi.

Aiemmilla kerroilla mieheni on kestänyt leikkaukseen asti hyvin ja toipunut leikkauksesta nopeasti. Tälläkertaa hänen tilansa huonontui parissa päivässä niin, että hän oli vaarassa vaipua koomaan kovan aivopaineen takia.

Nyt hän on toipumassa siitä, vieläkään ei tiedä miten hyvin hän toipuu. Lääkäri sanoi, että ennuste on huono, kun se uusi taas noin ärhäkkäästi. Olen niin surullinen, kun olen koittanut olla positiivisella mielellä ja ajatella, että kyllä se tästä. Nyt pelkään, että jos mitään ei ole enään tehtävissä, jos hänelle ei enään anneta hoitoja. Minä kyllä taistelen loppuun asti, sillä ajatus loppuelämästä ilman häntä tuntuu mahdottomalta yhtälöltä, sydän särkyy lopullisesti.

Tiedättekö te ketään, jolla olisi ollut jotain tuon tyyppistä kasvainta aivoissa? Miten te kestätte ajatuksen, että yhteinen aika on vähissä?

kukkaistuuli
kukkaistuuli | 8.2.2013 klo 11:36:45