Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Sydäntä raastaa, epätietoisuus lisää tuskaa..ÄITI rakas <3

Hei,

olen uusi täällä ja päätin kirjoittaa, kun tuntuu etten pysty muuta enää tekemään kuin itkemään ja ajattelemaan tätä äidin asiaa.

Hän oli lääkärin vo:lla viime viikon perjantaina 10.4.15 ja
siinä samalla kysyi josko kuuntelisi keuhkot(oli muun asian tiimoilta siellä) kun oli jo kaksi kuukautta kestänyt yskä, kylkikipu ja hengenahdistus. lääkäri kuunteli ja lähetti rtg kuviin, siellä hoitaja sanonut että "kyllä nyt suosittelen että menette takaisin lääkärin vo:lle. Lääkäri passitti vielä verikokeisiin, joissa ei poikkeavaa. Todettiin kuitenkin että nestettä keuhkossa oikealla puolen ja keuhkokuume johon ab-kuuri ja vuodeosastolle sisään. Siellä makaili viikonlopun yli, kunnes tuli lääkäri ja kertoi että oli konsultoinut kollegaa keuhkolääkäriä ja hänellä vahva epäily syövästä.
En oikein jaksa ymmärtää tätä koko asiaa, eihän tälläistä voi tapahtua..ei mun äidille joka on aina ollut tärkein tukeni, paras ystäväni, kaikkeni!


Äitini ei ole koskaan pienistä valittanut ja lääkäriinkään ei helpolla mene. Välillä on hyvin epätoivoinen ja lohduton olo, välillä toiveikkaampi sillä eihän vielä mitään lopullista diagnoosia ole tehty edes.

Maanantaista lähtien on yöunet jäänyt tosi vähiin, muutamiin tunteihin kun sama asia pyörii mielessä, lisäksi minulla vielä pieni vauva 9kk joka valvottaa öisin. Esikoinenkin löytyy 3 vuotias sekä aviomieheni.

Tänään jäin jotenkin toiveikkaammalle mielelle kun äiti soitti ja kertoi että lääkäri joka hänelle kertoi asiasta, oli hyvin nuori ja vaikutti kokemattomalta. Voihan lääkäritkin olla väärässä, voihan?

Äiti oli saanut myös ajan nyt tiistaille 21.4.15 Taysiin lisätutkimuksiin jossa siis tehdään punktio selästä ja otetaan nestettä pois keuhkosta sekä näyte samalla. Siitä viikon päästä saadaan kuulla tulokset.


Miten tässä epätietoisuudessa voi olla tiistaihin asti?!

En halua enkä voi käsittää tätä koko asiaa, ei tälläistä saa sattua mun äidille. Hänestä on tulossa vielä kesällä tuplamummo kun isosiskoni odottaa identtisiä kaksosia, ennestään siskollani on 2 lasta kuten minulla.


Odottavan aika tuntuu olevan todella pitkä, tulis jo se koetulos päivä!




Ghanaianwife | 15.4.2015 klo 19:52:14