Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Tampereen seudulla kaltoin kohdeltuja syöpäpotilaita?

Hei!
Olen murheen murtama. Rakas äitini sairastaa laajalle levinnyttä haimasyöpää. Syöpä todettiin huhtikuussa ja nyt on tilanne jo niin huono, että äitini ei pysty istumaan, seisomaan, kävelemään tai makaamaan suorana. Syömään ei myöskään pysy ja kipulääkitys on kova.
Ja yksikään taho ei ole ottanut äitiäni huolehdittavakseen. Viimeisinpänä oli Acutan toiminta viikonloppuna, jolloin ensin veljeni lähetettiin kotiin Acutasta ja sen jäkeen äitini heitettiin sieltä yksin pois, ilman mitään apuja kuivumiseen, kipukin hoidettiin e-reseptilä. Kammottava tilanne, äitini yksin yrittää sairaalasta pois, pinnistelee pysyäkseen tajuissaan.
Eilen soitin Acutaan kysyäkseni mitä siellä oikein on tapahtunut ja kun kysyin hitavan lääkärin nimeä, minulle lyötiin luuri korvaan.
Tänään sitten veljeni on vienyt äidin terveysasemalle ja sieltä on äiti päässyt tippaan Taysiin pariksi äiväksi. Mitä sitten tapahtuu, kukaan ei tiedä :(
Tänään olen sitten soittanut potilasasiamiehelle, Taysin toimialajohtajalle, Taysin syöpätautienklinikalla ja poliisiystävilleni. Heitteillejättörikoksen kriteerit tuntuvat täyttyvän.
Onko muita kohtalotovereita kuin tämä surullinen tapaus Aamulehdessä?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194979457173/artikkeli/syopapotilas+omaiset+syyttavat+taysia+heitteillejatosta.html
Itse pohdin kanteen nostamista tai rikosilmoituksen tekemistä. Näin ei saa ketään kohdella.
Mietin, etä ryhmäkannekin voisi olla tehokas, jos olisi saman kokeneita kohtalotovereita. Acutan ja Taysin toimintaan on tultava muutos!

Nimim. äitiäni ette kohtele kaltoin
Tytär-69 | 11.5.2015 klo 20:48:56