Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: KLL-potilas ja pelko!

Hei äitimari!
Ikävä kuulla että olet sairastunut ja pahalta kuulostava tauti löydetty. Minä olen myös Keski-Suomesta Jyväskylästä ja sairastuin KML-tautiin 1,5v. sitten. Eli Krooniseen myelooniseen leukemiaan.
On näitä eri verisyöpiä vaikka kuinka monta, mutta onneksi nämä krooniset lajit on yleensä sitä laatua, että ei pahemmin haittaa elämää. Minulle hematologi sanoi heti, että älä rupea potilaaksi, elä normaalia elämää. Kun alkushokista pääsin ja lääkitys on purru niin olen elänyt normaalia elämää.Töissä käyn ja just tulin viikon lomamatkalta Euroopasta. Käyn 3 kk välein labrassa ja hyvä, kallis lääke on loppuelämän. Sivuvaikutuksia on, mutta ei voi mittään.
Oletko käynyt Suomen Syöpäpotilaiden sivuilla, siellä KLL-potilaille hyvää infoa. Jyväskylässä toimii myös kroonista syöpää sairastavien ryhmä(kerran kk), K-S:n syöpäyhdistyksen sivuilla lisää tietoa.
Kaikkea hyvää syksyysi ja TSEMPPIÄ kaikille!!

kolmas kerta | 26.8.2014 klo 09:21:17