Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Rentoutuminen ja meditaatio?

Äidilläni on syöpä ja olemme yhdessä miettineet miten tärkeää olisi pystyä rentoutumaan ainakin hetkeksi joka päivä. Keho joutuu muutenkin niin kovalle rasitukselle sairauden ja lääkityksen takia ja stressi ja jännitystila aiheuttaa varmasti vain lisärasitusta.

Rentoutumista/meditointia pystyy toki tekemään itsekin kotona, mutta luulen että parempi olisi jos se olisi jollain tavalla ohjattua. Olen yrittänyt etsiä netistä jotain meditaatio/rentoutumis ryhmää syöpäpotilaille tai minkäänlaisia ohjeita tai rentoutuksia, mutta mitään en ole löytänyt. Joiltain englanninkielisiltä sivuilta jotain, mutta suomeksi ei. Olen aika pettynyt että myöskään täällä syöpäjärjestöjen sivustoilla ei lue siitä mitään muuta kuin että ne voivat parantaa elämänlaatua, muuta ohjeistusta ei ole. Uskon että rentoutumisella on suuri vaikutus myös fyysiseen puoleen joka on (myöskin) syövän hoidossa hyvin tärkeää.
Onko muita jotka ovat etsineet tämän tapaista itselleen tai läheiselleen?
kirsikankukkanen | 16.7.2014 klo 00:38:26