Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Liitännäishoitona Xeloda ja oksaliplatiini

Hei,
Minulla oli myös peräsuolessa imusolmukkeisiin levinnyt syöpä, jota hoidettiin jokatoinenviikko oksaliplatinitiputuksella ja Xelodaa söin viikon 2x3 tablettia. Hoitokertoja oli 12.
Mitään kauhean suuria sivuvaikutuksia ei näin jälkeenpäin muistellen ollut. Yleinen huono olo, en kuitenkaan oksentanut. Vatsa oli välillä kova ja välillä hyvinkin löysä. Ruoka ei oikein innostanut, mutta paino kuitenkin nousi.
Tiputuksessa tuli melko pian aloitettaessa kurkkuun kumma tunne, yskitti. Hoitajat seurasivat tilannetta. Eräs hoitaja antoi allergialääkettä, joku muu hoitaja kyllä antoi kun pyysin vaikka sanoi ettei sillä ole vaikutusta. Itse pidin kuumaa mehua mukana, minusta se auttoi.
Sormet olivat hoidon loppupuolella aika tönköt, en saanut nappeja kiinni enkä auki, kynä ei oikein pysynyt käsissä.
Jalkapohjat olivat pisteliäät, sisällä oli pakko käyttää tossuja. Jaloissa ja sormissa oli pitkään vaivoja, etenkin iltaisin ne huomasi, päivällä ei niinkään. Johtuu ilmeisesti ääreishermojen voittamisesta. Vielä nytkin ne vaivaavat, mutta kuitenkin lievempänä.
Kylmänarkuus oli myös huomattava, ei pystynyt syömään kylmiä ruokia. Juoma piti olla huoneenlämpöistä.
Sitä en muista jatkuuko Kylmänarkuus pitkäänkin hoitojen jälkeen.
Olin lukenut myös netistä kertomuksia näiden lääkkeiden vaikutuksista, mutta onnekseni sivuvaikutukset ei minulla olleet niin rajuja. Mitään erityisvalmisteluja ennen hoitoja en osannut tehdä.
Toivottavasti saat tästä jonkunlaisen kuvan, mikä minulla oli tilanne näiden lääkkeiden kanssa.
Sivuoireita voivat olla rajujakin mutta ihmiset reagoivat erilailla.
Tsemppiä tuleviin, kyllä siitä hyvä tulee, vaikka voimia vaatiikin!
tuulikki52 | 21.3.2014 klo 22:18:10