Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Hämmentävää.......


Hämmentävää.......
Sairastuin kohta seitsemän vuotta sitten rintasyöpään, juuri ennen tyttereni syntymää löydettiin. Sain hoidot mutta koska löytyi jotain epäselviä muutoksia, joihin ei tullut selvyyttä ja kun pernassa reagoi hoitoihin, todettiin, että levinnyt syöpä. En tosiaan saanut tämän perusteella sädehoitoa. puolitoista vuotta myöhemmin ensimmäinen mammografia ja toisesta myös löytyi uusi syöpä. saih myös tähän sytostaattihoidot, en sädehoitoa. Olen kaikki nämä vuodet syönyt tamofenia, tuolloin kun toinen leikattiin lääkärit väittivät ettei tamofen ole toiminut mutta jäin silti sitä syömään, oli epäselvyyttä tilanteessa muutakin tuolloin. Olen näiden vuosien aikana käynyt noin vuoden välein kaikki kuvantamiset läpi ja ei mitään uutta ns.rintamalla. viime syksynä tuli uusi pieni muutos maksaan. aikaisemmin ollut 3,joista ei varmuutta. lausunto, että tehostuvat epäspesifisti ja viittaisi hyvälaatuisiin verihemangoomiin. syksyllä ei siis tullut selvyyttä ja kolme kuukautta myöhemmin uudet kuvaukset, ei selvyyttä, joten ultraan ja yritys josko saisi näytteen. ovat niin pieniä, ettei ollut mahdollista, joten ottivat varjoainekuvauksen. Soitto tuli ja sanoin, etten halua kuulla ennenkuin on turussa sovittu pet-kuvaus tehty ja siitä vastaus. Kävin vajaa kolme viikkoa sitten kuulemassa vastauksen.....mikään ei viittaa syöpään.....kuvattu siis päästä varpaisiin. Lääkäri ilmoitti jo heti hakiessa, että mulla kaikki hyvin? Muutoksia on mutta mikään ei liity tähän tautiin, korkea riski kylläkin sairastua uudelleen....Ainoa heikosri reaktiivinen oli yksi imusolmuke kainalossa, oli siis molemmissa aikoinaan levinnyt kainaloihin. Joudun helmikuussa ultraääneen ja ottavat neulanäytteen, siitä tulee soittovastaus mutta mitähän tekevät jos siinä onkin syöpää.

On siis kertakaikkisen pettyny ja surullinen olo, hämmentynyt ja outo olo, kaikki nämä vuodet.....saan jäädä ainakin nyt vuoden välein seurantaan. Jotenki vaan ei vieläkään tunnu siltä, että hyppisin riemusta.
rapu 75 | 3.2.2013 klo 21:23:09