Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Follikulaarinen lymfooma ja sen hoito... Uusi blogi!

Hei

Olen juuri käynyt läpi follikulaarisen lymfooman hoidot. Kuudes ja viimeinen sytostaattikerta lopsahti suoneen tammikuun alussa. Kaikki meni vallan mallikkaasti: hoidot pyörivät, sivuoireet eivät olleet mahdottomia ja patit pienenivät. Lopputuloksena lääkäri totesi hoitojen tehonneen riittävästi ja nyt siirrytään seurantaan. Olen vielä sairaslomalla,kasvattelen pientä vauvannukkaa päähäni ja yritän kuntoutua takaisin työhön maaliskuuksi.
Vaikka tämä lymfooma on ns. kiltti tauti eikä välitöntä kuolemanvaaraa ole,niin ainakin minulle on ollut aika raskasta hyväksyä sen kroonisuus. Tieto siitä, että tästä eteenpäin vahdin kehoani, kokeilen pattejani ja mietin jokaisen kutina tai kuumeilun tullessa, että jokos alkaa sytostaattien uusi rundi ei ole niin kiva tulevaisuudenkuva. Toisaalta oman elämän rajallisuuden ymmärtäminen on ihan terveellistä. Hoitojen loputtua olen nyt tehnyt kaikkea kivaa ja nauttinut pitkän eristäytyneisyyden jälkeen ihmisten seurasta ja elämän täyteydestä. Aikamoista kiitollisuutta tunnen siitä, että olen elossa ja saatan elää vielä pitkäänkin...
Kaikkea hyvää sinulle! Seurailen blogiasi tästä eteenpäin. Meitä follikulaarisen sairastaneita ei ole kovin paljoa Suomessa. Ymmärtääkseni vuosittain sairastuu n 250 ihmistä. Verrattuna yli 4000 rintasyöpää airastavaan olemme pikkuinen porukka. Pidetään siis yhteyttä!
Kaihanna
kaihanna | 2.2.2012 klo 21:46:31