Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Follikuraalinen lymfooma

Hei! Olen 43-vuotias työssäkäyvä perheenäiti, tuore non-hodkinlymfoomapotilas. Minulla on yllättäin nyt keväällä todettu follikuraalinen lymfooma stage IV, joka ollut oireeton. Lymfoomaa alettiin epäillä kun otetuissa verikokeissa oli lievää leukosytoosia, joka ei seurannassa hävinnyt. Nyt kevään aikana alkoi vasta tutkimusten edetessä ilmetä kuivaa yskää, vatsantäytteisyyttä ja yöhikoilua. Muuten vointi ja kunto on ihan normaali. Löydöksiä oli useammalla imusolmukealueella ja luuydinaspiraatiossa. Ensiviikolla on alkamassa sytostaattihoidot R-CHOP 3 viikon välein 6-8 kertaa ja jatkoon luultavasti Mapthera-hoito. Sairasloma on suunniteltu syksyyn asti. Olisin kiitollinen kaikesta kokemuksesta hoitoon ja sairauteen, jaksamiseen, kaikkeen mahdolliseen liittyen teiltä kohtalotovereilla. Aiempia tekstejä olen selaillyt, kaipaisin vähän päivitetympää tietoa. Miten voitte? Kauanko olette sairastaneet? Miten olette jaksaneet? Onko sairaus saatu remissioon? Miten olette kokeneet hoidot? Kaikki tieto on tervetullutta niin hyvät kuin huonotkin. Mukavaa kevättä ja lämmintä kesää kaikille <3.
Lumikello71 | 24.4.2015 klo 09:59:11