Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Mitkä luonnon omat lääkkeet tehoavat?

Tämä keskustelufoorumi hämmästyttää minua. En ole löytänyt täältä vielä yhtään keskusteluketjua pelkästään siitä, kuinka syöpää sairastavat koettavat helpottaa oloaan, vahvistua ja tervehtyä luonnon omilla antimilla eli ravinnon avulla.

Mitä siis syötte, juotte ja nautitte? Miten olette terästäneet ruokavaliotanne sen jälkeen, kun olette alkaneet taistella syöpää vastaan?

Minä olen aina ollut hyvin kiinnostunut terveistä elämäntavoista ja ravinnosta. Siksi minun on nyt syöpää sairastaessani helppo hakeutua esimerkiksi elävän ravinnon äärelle.

Ehkä huolellisen ravitsemuksen takia olen säilyttänyt elämäniloni ja tietyn energisyydenkin, vaikka olo on kieltämättä koko ajan heikko kemoterapian vuoksi. Pahoinvointia minulla ei ole. Veriarvoni on hyvät, joskin valkosolutaso romahti alas juuri silloin kun sitä etukäteen osattiin odottaakin.

Nyt kun kevät nostaa maasta kasveja, käyn villivihannesten kimppuun. Koetan syödä paljon vihreää. Juon päivittäin vehnänorasmehua, mutta muutenkin hamuan lehtivihreää ja muita värikkäitä kasviksia. Syön päivittäin mustikoita, usein myös mustaherukoita.

Juon pakuria, ja lisäksi eilisestä lähtien myös reishi- eli lakkakääpää. Havupuu-uutejuoma on ehdoton suosikkini; sen maku on fantastinen, jäljittelemätön. Se on kuin luonnon konjakkia. Saan näistä mainitsemistani esimerkiksi antioksidantteja.

Nukun yöt avoimen ikkunan alla. Saan siten happea. Sitä syöpää sairastavan elimistö kaipaa.

Minulta on leikattu rintasyöpä kaksi vuotta sitten. Se on sittemmin levinnyt luustoon. Olen sytostaattihoidossa. Saan joka kolmas viikko tiputuksena marjakuusesta valmistettua myrkkyä. Ensi maanantaina on vuorossa toinen tiputus.

Eilen havaitsin, että nyt ovat hiukset alkaneet lähteä. Tuppoja jää käteeni. Olen jo valinnut kivan peruukin itselleni. Menen sen hakemaan huomenna.
Kestävyysurheilija | 14.5.2013 klo 20:05:08