Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Levinneisyyskartoitus?

Tehdäänkö tuollainen levinneisyystutkimus kaikissa tapauksissa, ja jos, niin missä vaiheessa? Itse olen nyt rinnanpoistoleikkauksen jälkeen sytostaattihoitojen puolivälissä ja mitään puhetta ei ole ollut syövän leviämismahdollisuudesta tai leviämisen tutkimisesta.

Syöpätyypini on gradus 3 triplanegatiivinen, eli se harvinainen tyyppi rintasyöväksi. Kiirettä pidettiin hoitojen aloittamisen kanssa, kun syövän tyyppi selvisi. Äidilläni rintasyöpä levisi nopeasti keuhkoihin ja lopulta aivoihin, ja se olikin sitten menoa.

Tietysti onkin ihan järkevää panostaa tässä vaiheessa vain hoitoihin, miettimättä sen enempää, missä se syöpä vielä voi olla, mutta kyllä mielessä painaa epäilys, kun hoidon sivuoireina tulee tietynlaisia kipuja rinnassa ja näköhäiriöitä.

Olen oma-aloitteisesti käynyt keuhkokuvassa, gynekologin ultrassa ja vatsan/suoliston ultrassa ennen sytostaattien aloitusta, ja onneksi mitään ei löytynyt, mutta vielä on muutamia tutkimattomia alueita...
Myrkkysieni | 5.4.2014 klo 12:24:49