Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Tulevaisuus

Hei,

Täällä ollaan, palstalla tulee käytyä aina silloin tällöin. Olenkin ajatellut kysyä sinulta, joko olit lääkärissä ja mitä sinulle sanottiin ?
Sinulle olikin sattunut harmillinen vastoinkäyminen..Ne aina säikäyttävät ja ovat pelottaviakin. Onneksi olet ilmeisesti toipunut siitä hyvin ?

Minulla Avastin jouduttiin lopettamaan kun suoliston leikkaushaava alkoi vuotaa verta. Se oli vain pientä vuotoa ja loppui itsellään, mutta Avastin lopetettiin siihen. Myöhemmin mietittiin sen takaisin ottamista, mutta lääkäri ei uskaltanut antaa siihen lupaa. Hän sanoi, että ei se ole mikään ihmelääke ! No on tai ei, ilman sitäkin olen pärjännyt. Mitään sen tilalle ei annettu, mahtaako sille olla vaihtoehtoa ? Sen jälkeen olen saanut tiputuksina Campto-sytostaattia erinäisten määrät. Nyt on jo neljä vuotta siitä, kun suolistosyövän hoidot lopetettiin.

Avastin- lääkkeellä onkin vaarallisen tuntuista sivuvaikutuksia, googletin sitä. Aika kovan tuntuinen lääke, varmaan siksi lääkärit ovat niin varovaisia sen kanssa.

Työni menetin 6 1/2 vuotta sitten kuin " veitsellä leikaten". Se oli todella vaikea asia, en ollut koskaan ajatellut etten kävisi töissä ! Jouduin tai pääsin, miten sen nyt ottaa, eläkkeelle vuoden sairasloman jälkeen.
Ehkä olen vielä tässä, koska olen käyttänyt voimani parantumiseen, hoidoista toipumiseen. Lääkärini ei antanut minulle työssäkäynnin vaihtoehtoa. Kun vuoden syostaattien, maksaleikkauksen, sen jälkeisten sytostaatien jälkeen hoidot lopetettiin ja lääkärin mukaan olisin voinut mennä töihin, työpaikkani oli mennyt minulta jo aikaa sitten. En jaksanut silloin ajatella enää uuden hankkimista. Onneksi niin, sillä sitten sairastuin vielä toiseen syöpään, jonka hoidot olivatkin todella rankat.
Tämä oli minun tarinani. Ketään en osaa neuvoa, tilanteet ovat niin erilaisia. Kuitenkin jos vain mitenkään mahdollista, periaatteessa kannatan työssä käyntiä .

Voimia sinulle, vastoinkäymisiä saattaa tulla mutta älä lannistu ! Ne eivät aina ole niin pahoja kuin miltä aluksi tuntuvat!


kannattaa taistella | 27.8.2013 klo 00:06:43