Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Apua huimaukseen?

Hei

Onko teillä kellään hyviä neuvoja huimauksen helpottamiseksi? Minulla on parantumaton keuhkosyöpä, joka on levinnyt mm. aivoihin, mikä aiheuttanee huimausoireet. Viimeksi lääkäri kysyi, haluanko kuvauttaa aivoni ja tietää mitä siellä on, mutta eihän se tilannetta olisi miksikään muuttanut. Täytyy vissiin pyytää terveyskeskuksesta kävelykeppiä, sillä ostoskärryn tai kävelysauvojen varassa roikkuminen on vähän huteroa sekin.

Lääkäri minulla on vasta kuukauden kuluttua, sillä olen ollut pari kuukautta hoitotauolla. Tänä aikana on tullut uusia oireita, joista tuo huimaus (ja tautiin kuuluvat hengenahdistus) haittaavat eniten. Päähän en saa enää sädehoitoa, sytostaatit eivät auta sinne ja kortisonia syön jo.

Jos teillä on hyväksi havaittuja vinkkejä huimauksen helpottamiseksi, niin kertokaa ihmeessä! En varmaan ole ainoa, joka kävelee kuin juopunut hyllyistä ja ovenkarmeista kiinni pitäen. Kaatuillut olen muutaman kerran, mutta ei onneksi mitään vakavampaa.

Hyvää kesän jatkoa kuitenkin..
agata | 15.7.2011 klo 09:35:44
  • Apua huimaukseen?agata
    15.7.2011 klo 09:35