Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Tulevaisuus

Hei uudelleen !

Tekstisi tuntui niin tutulta, että vastaan uudelleen.

Minulle sanottiin samoin 6,5 vuotta sitten. "Parantaa ei voida mutta elämää voidaan jatkaa". Ja "maksalle emme voi tehdä mitään". "Kymmenen prosenttia minun tapauksistani elää 5 vuoden päästä "

Noin 45 sytostaattikuurin (campto ja avastin joka jouduttiin jättämään pois) jälkeen minun 5 etäpesäkettäni olivat pienentyneet niin pieniksi, että leikkaus voitiin tehdä. Maksasta leikattiin 75 prosenttia pois. Sen jälkeen olen ollut 4 vuotta oireeton .

Monille etäpesäkeet uusiutuvat, minä olen ollut toistaiseksi niin onnekas että tautii ei ole uusiutunut. Leikkaus on kuitenkin ainoa mahdollisuus parantua - jos tästä nyt koskaan voi lopullisesti parantua. Mutta elää kuitenkin sellaista elämää, jossa syöpää ei ole missään todettavissa.

Olen elänyt päivän kerrallaan, koska huomista ei ole kenellekään luvattu. Olen myös kokenut vastoinkäymisiä ja kaikenlaista on matkan varrella epäilty. Pahin on imusolmukesyöpä, joka hoidettiin n. Vuosi sitten. Siitäkin olen nyt oireeton ja elän ihan hyvää elämää.

Minäkin tartuin ihmisten paranemiskertomuksiin ja sain niistä voimaa. Tukosta minulla ei ole ollut maksassa, siitä en tiedä. Mutta leikkaukseen olen itse pyytänyt päästä, muuten en olisi siihen päässyt. Lääkäriin tosin sanoi äskettäin, että nykyisin kaikki pyritään leikkaamaan. Siinä käytäntö on muuttunut.

Toivon, että hoidot auttavat sinua ja maksaasi voidaan myöhemmin hoitaa. Etäpesäkkeet voivat myös muuttua sellaisiksi etteivät ole aktiivisia, ja hoidoissa voidaan pitää taukoa.

Missä leikkausarvio sinulle on tehty? Onko sitä kysytty Helsingistä Kirurgisesta sairaalasta?

Jokainen päivä on tärkeä. Kukaan ei tiedä huomisesta.

Voimia sinulle, toivottavasti saat tästä vähän rohkaisua siihen, että joskus mahdottomasta voi selviytyä.


kannattaa taistella | 15.7.2013 klo 22:43:41