Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Kokemuksia Afinitorista?

Ikävä kyllä minulla on ollut vähän huonompia kokemuksia.
Olen ollut n. 2 kk Afinitor kuurilla (muut kuurit Sutent, Nexavar ja Votrient aiheuttivat niin hurjia haittoja, että mitään niistä en pystynyt käyttämään viikkoa pidempään).
Afinitorkin aiheuttaa haittoja minkä vuoksi olen joutunut pitämään taukoja hoidon aikana, suuria rakkuloita (Aftoja) kielessä mitkä aiheuttavat sen, etten pysty nielemään muuta kuin viileätä jogurttia, enkä puhumaan -puhe kuulostaa humalaisen mongerrukselta-.
Rakkuloiden paraneminen kestää n. 10 vrk, minkä jälkeen olen pystynyt jatkamaan kuuria, mutta vain vajaan viikon.
Nyt testaan josko taukoa voisi lyhentää sillä, että kun tunnen ensimmäiset oireet rakkuloista, pidän parin päivän tauon lääkkeestä.
Toivottavasti tämä auttaa.
Olen koko ajan käyttänyt Aloclaire-tuotteita suun hoitoon, mutta niillä ei ole sanottavampaa vaikutusta ollut -tai voihan se olla niinkin, että oireet olisivat vielä paljon pahemmat jos en noita Aloclaireja olisi käyttänyt ollenkaan.
Myös huulet ovat "arat", vähän niinkuin niihin pisteltäisiin neuloja koko ajan. Tähän olen käyttänyt Panthenol hoitovoidetta, mikä auttaa hiukan.

Lääkärini mukaan tämä on viimeinen mahdollisuuteni, muita hoitoja ei enää ole, leikkauskaan ei ole mahdollinen.
Tällä lääkkeellähän ei ole edes teoriassa mahdollisuutta tautia parantaa (munuaissyöpä joka on levinnyt keuhkoihin) vaan parhaimmillaan voi antaa lisäaikaa n. 10kk.

Itse olen sitä mieltä, että määrä ei korvaa laatua, eli jos haitat vielä pahenevat, niin lopetan lääkkeen ja hyvästelen ystävät sekä omaiset vähän aikaisemmin.
Ini | 18.5.2012 klo 15:52:15