Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Syöpä 50 v. lahjaksi??

Hei! Olen uusi henkilö tässä foorumissa. Olen sairastunut suolistosyöpään, todettu 8/10, leikattu 9/10, jolloin tehtiin avanne, osa suolta poistettiin. Syöpä oli levinnyt maksaan ja imusolmukkeisiin. Aluksi oli maksa-arvot lievästi koholla, mutta pian leikkauksen jälkeen korjaatuivat niin että voitiin sytostaatit aloittaa. Sain Avastin- FOLFIRI- sytostaattihoitoja (Irinotecan, calciunfolinaatti ja fluorourasiili)n. 10 kk:n ajan kahden viikon välein. Joitakin kolmen viikon ja yksi viiden viikon välikin oli. Aluksi pesäkkeet pieneni hienosti ja CEA lähti 172:sta laskuun. Maksan pesäkkeistä suurin oli yli 10 cm halkaisijaltaan. Pieniä pesäkkeitä on lukuisia. joitakin imusolmukkeissa olevai pesäkkeitä ei saatu leikkauksessa poistettua niiden sijaittua lähellä suuria verisuonia.

Nyt heinäkuun kontrollissa oli CEA pompsahtanut 256:n ja ilmaantunut uusia pesäkkeitä maksaan, pallean alueelle ja myös keuhkoihin. Vanhat pesäkkeet olivat pysyneet ennallaan tai heiman pienentyneet. Avastin lopetettiin, samoin Irinotecan, tilalle aloitettiin Oxaliplatina. Nyt olen kerran saanut tätä hoitoa ja siitä seurasi ikävät sivuoireet. Pahoinvointi, päänsärky, hermo-oireet sormenpäissä ja suussa. Muuten vointini on hyvä ja ulkopuolinen ei voisi päätellä mitenkään minun sairastavan vakavaa sairautta.

Kuulen mielelläni kommentteja ja vinkkejä, mistä luoda elämänuskoa, kun lääkärit eivät ole luvanneet parantavaa hoitoa. Olen kuitenkin niin hyvävointinen, että tuntuu pahalta jos jään vain istumaan ja odottamaan kuolemaa.
eveliisa | 22.8.2011 klo 14:45:20