Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Pahoinvointi

Sairastin rintasyöpää n. 14 vuotta sitten, jolloin rintaan tehtiin osapoisto ja sain sädehoitoa. Koska aikaa kului eikä muita oireita tullut, luulin/toivoin jo, että syöpä on taakse jäänyttä elämää.
Viime kesänä alkoivat kovat kivut jalassa ja selässä. Puolen vuoden kipuilun ja lääkärissä käyntien jälkeen paljastui viimein, että syöpä on levinnyt luustoon. Nyt olen käynyt sytostaattihoidoissa ja minulla on mm. kipulaastari, jota vaihdetaan kolmen päivän välein.
Sytostaattihoito aiheuttaa minulle hirveää pahoinvointia esim. edellisellä kerralla olin vuodeosastolla tiputuksessa 8 vrk. Myös kipulaastarin vaihdosta seuraa pahoinvointia. Pahoinvointi vaikuttaa yleisvointiini henkisesti ja fyysisesti ja ottaa siis tosi koville selvitä päivästä toiseen. Onko kenelläkään mitään "kotikonsteja" pahoinvoinnin lieventämiseen?
hillamarja | 14.10.2009 klo 12:26:16