Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Kokemuksia Tasignasta (ALL Phil+)?

Laitoin viestini toiseenkin keskusteluun, jos sattuisi täältä löytymään joku jolla asiasta tietoa eli
Löytyisikö kokemuksia Tasignan käytöstä? Itse olen nyt 43v nainen, sairastin vuonna 2001 non-hodginin lymfooman ja 2009 philadelphia positiivisen akuutin lymfaattisen leukemian. Geenimuunnoksen aiheutti ilmeisesti ensimmäisen syövän hoitoon käytetyt sytostaatit. Leukemiahoidot olivat todella rajut eikä niistä selviytyminen ollut ollenkaan varmaa. Kun hoidot purivat, sain kantasolusiirron 10/2009. Eräskin lääkäri epäili etten kestäisi hoitoa. Onneakin oli mukana, mahdollisia luovuttajia löytyi rekisteristä kolme ja sain luovuttajan joka ei kantanut sytomegalovirusta ja itse olin myös siitä puhdas. Olen ollut määräaikaisilla työkyvyttömyyseläkepätkillä hoitojen jälkeen. 5/2010 aloitettiin Glivec koska geenimuunnosta näkyi vielä, vaikkakin todella vähän. 04/2012 näytteessä luuydin oli täysin puhdas. Hoidoista minulle jäi sydämen ja munuaisten vajaatoiminta, jotka ensin palautuivat aika hyvin mutta Glivecin myötä oireet ovat pahentuneet. Nyt suunnitellaan vaihtoa Tasignaan. Glivecin myötä painoni on noussut entiseen verrattuna yli 10 kg, koko keho kipuilee, ympäri kehoa on hyvinkin voimakkaita kramppeja ja minulla on taiveihottumaa. Millaisia oireita Tasigna on aiheuttanut esim. nestekertymien suhteen?

Jos joku on muutoin kiinnostunut keskustelemaan kanssani syöpään liittyvistä asioista ja jos suinkin voin kokemuksieni pohjalta auttaa niin minulle voi lähettää myös henkilökohtaisia viestejä.

Muutoin tällä hetkellä itselläni on aika rauhallinen olo. Ensimmäisen sairastuksen aikana tuli käytyä paljon asioita läpi, ja vaikka nyt oli lähtö tosi lähellä yritän yhä elää mahdollisimman täysipainoista elämää. Helppoa se ei toki ole ollut, mutta yltiöpäinen positiivisuus ja nauru sekä mustaakin mustempi huumori ja ihanat läheiset ovat helpottaneet asian hyväksymistä. Valtavasti voimaa kaikille toivotellen.
villikko | 19.5.2012 klo 23:39:35
  • Kokemuksia Tasignasta (ALL Phil+)?villikko
    19.5.2012 klo 23:39