Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Ruokavalio, maksan osapoiston jälkeen

Mulla tehtiin maksan etäispesäkkeen vuoksi 70%osapoisto heinäkuussa (paksunsuolen syöpäleikkaus marras -08). Ohjeistus oli normaali ruokavalio välttäen rasvaisia ruokia ja alkoholi kokonaan kielletty, tämän kokoinen maksa ei kykene enää niitä pilkkomaan. Näin olen toiminut ja huomannut myös makean tekevän helposti kipristelyä maksan alueelle. Kipua on myös alempana oikealla puolella vatsaa, se ikäänkuin kouristuu ja on jonkin aikaa kivimäinen tunne, lääkäri sanoi johtuvan isosta leikkauksesta josta on niin vähän aikaa vasta mutta itse jotenkin koen lisääntyvien kipuilujen johtuvan ruokavaliosta.
Olisi mukavaa kuulla teistä muista maksan osapoistossa olleista, millaisella ruokavaliolla menette, pitääkö lopettaa jopa leivän ohuelti voitelu jotta pärjää kipuiluitta? jogurtit on jo vaihdettu rasvattomiin ja juusto 5%polariin, hedelmiä olen syönyt nyt enemmän kuin miesmuistiin. kirjuutelkaapa mitä paatte poskeen
jaa mullako | 1.9.2009 klo 11:22:26