Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Luustoon levinnyt rintasyöpä

Täällä ilmottautuu yksi kroonikko. Minulla diagnisoitiin keuhkoihin metastoitunut kohdunkaulasyöpä 06, se oli tosi ärhäkkää laatua ja leikkaava lääkäri oli jopa miettinyt, että kannattaako edes leikata..
Leikkasipa kuitenkin ja hyvä niin. Olin 36v. ja kolmen lapsen äiti. Nuorimmaiseni oli juuri mennyt ekalle luokalle kouluun. Hoidot aloitettiin ja ne tehosi tosi hyvin n.1,5v. Metastaasit pieneni selvästi keuhkoissa, muttei hävinneet. Sitten lääke lakkasi toimimasta ja jouduttiin vaihtamaan uuteen, sitä sain muutaman kerran kunnes allergisoiduin ko.lääkkeelle ja taas vaihdettiin. Se oli henkisesti ja fyysisesti tosi rankkaa aikaa, aina kun sain vähän toivoa- vetäistiin matto jalkojen alta..
Siirryin syömään xeloda tabletteja kotona. Hiukset alkoi kasvaa, turvotus häviämään ja olo tuntumaan "normaalilta". Metarit oli niin pieniä ettei ne näkyny edes röntgenissä. Meni vajaa kaksi vuotta ja aloin jo tottumaan ns. terveeseen elämään, kunnes alkuvuodesta ct-kuvan jälkeen tuli shokki tieto: etäpesäkkeet kasvaneet keuhkoissa ja maksaan tullut myös. Olin aivan nujerrettu ja masentunut. Keuhkoihin alkoi kerääntyä myös nestettä ja menin tosi huonokuntoiseksi. Minulla aloitettiin avastin hoito, jota olen nyt saannut 3kk ja ainakin verikokeiden ja oman olon perusteella hoito taas tehoaa - ainakin tällä hetkellä. Ct-kuva on ensi kuussa.
Yritän nauttia siitä, että taas sain lisäaikaa ja hoitoja on olemassa, vaikkei tätä aina jaksais.
Nyt nuorimmaiseni pääsee jo neljänneltä luokalta.
Elämä ei ole itsestään selvää, mutta ainakin me osataan sitä arvostaa!
Jaksamista kaikille tämän taudin kanssa kamppaileville!

Madonna

























madonna | 25.4.2010 klo 00:06:24