Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Lapsena sairastetusta leukemiasta parantuneet

Olen nyt 30v. kahden lapsen isä. Elän perheeni kanssa mielestäni melko normaalia elämää. Käyn töissä, asun omakotitalossa jne. Näin monet muutkin. Mikä minut erottaa monista muista ikäisistäni miehistä on että olen sairastanut lapsena akuutin lymfaattisen leukemian, kahteen kertaan.

Sairastuin vuonna 1982 ja sairaus uusi 1985. Lopputarkastus oli vuonna 1994 täytettyäni 15v. Menemättä sen tarkemmin sairauden kulun yksityiskohtiin, niin se on jättänyt varjonsa minun ja läheisteni päälle.

Lasteni syntymän jälkeen olen alkanut yhä enemmän miettiä sairauteni seurauksia ja tulevaisuuttani. Olen ollut kohtuullisen terveenä ja kuten eräs minua hoitanut lääkäri sanoi minut nähdessään: "sinullahan on tukka pääässä!". Mutta miten tästä eteenpäin?

Nyt jonkin laisessa "kolmenkympin kriisissä" päätin avata tämän keskustelun. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia elämästään leukemian jälkeen. Osallistun mielelläni omien kokemusteni kautta keskusteluun.

Terveisin,

Leukemiasta parantunut
Leukemiasta parantunut | 11.5.2009 klo 11:53:14