Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Miten syöpä on teitä muuttanut?

Ihmisenä ja persoonana olen varmaan ennallani, mutta en pidä enää terveyttäni itsestäänselvyytenä. Käytän nykyään enemmän aikaa omasta kunnostani huolehtimiseen, ja herkemmin asetan perhesuhteet etusijalle, jos toisessa vaakakupissa ovat muut yhteiskunnan antamat velvoitteet. Yritän olla tietoisemmin läsnä, ja ajoittain jopa onnistun.

Tulevaisuudeltani en suunnittele enää suuria, ja olen ehkä päässyt eroon joistakin haittaavista kuvitelmista. Minun on nyt helpompaa olla oma itseni kaikkine puutteineni. Toisaalta välillä iskee suru, miten keskeneräistä kaikki lopulta on, ja silloin haluaisin olla varmempi siitä, että saa olla seuraamassa sitä, minkä olen aloittanutkin. Mutta luopumiseen, siihen on ihmisen joka tapauksessa joskus sopeuduttava, ja ehkä tämä sairausepisodi on ollut valmistautumista siihen.

T. Karhutar
Karhutar | 25.1.2011 klo 18:39:27