Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Nivelkivut

Hei armaat toipilaat,

Millaisia keinoja olette kehittäneet nivelkipujen kanssa elämiseen? Minulla edellinen kipujakso oli heti sädehoitojen jälkeen, ja silloin tein lähes vuoden jopin saadakseni lonkkani pelaamaan. Nyt lonkasta ei ole ollut enää harmia, mutta tässä välissä olen urakoinut rintarangan/lantion liikkuvuuden palauttamiseksi ja ylläpitämiseksi. Siinä sivussa aerobinen kunto on kuin varkain noussut kohtalaisesta erittäin hyväksi, mutta nyt polvinivelet ovat ilmoittaneet, että olen touhunnut jotakin liikaa tai peräti väärin:-(. Eli olisiko jalkojen lihasvoima sitten unohtunut tämän kaikein joraamisen ja ylävartalon treenin kanssa?

Olen aika pettynyt, kun joudun palaamaan tulehduskipulääkepurkille, sillä peräti jo vuoden päivät selvisin hyvin kevein rohdoin ja lihasvoimalla. Kuvittelin olevani jo melkein terveen kirjoissa, mutta näinhän taas palattiin maan pinnalle ja saatiin muistutus, että joskus on kaadettu aitoja ja juostu lipputankoakin päin. Mieli on silti optimistinen, ja tähän saumaan saattaisi sopia motoksi että No gain, no pain. Liikkuessa varsinkaan ei ole sellaisia päiviä, etteikö joskus tulisi takapakkia, mutta pääsääntöisesti kaikki on ollut hyvän hauskaa ja rentouttavaakin. Olen jo melkein riippuvainen liikunnan tuomista endorfiineista.

Mutta mitä te muut olette tässä tilanteessa tehneet? Näen maanantaina lääkärin ja ehkä saan lähetteen polven kuvaamista varten. Selviäisi sitten (ehkä) mikä siellä oikein rassaa. Oma-aloitteisesti hakeuduin myös jalkaklinikalle, koska joku on sieltäkin saanut avun toistuviin polvivaivoihinsa. Minulla tämä ilmiö ei ollut toistuva, mutta kuvittelisin että jossakin vaiheessa vanhatkin vammat ilmoittelevat itsestään.

Voikaa hyvin, älkääkä menettäkö uskoanne parempaan!

T. Karhutar
Karhutar | 27.8.2010 klo 14:04:36