Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Hoidot ohi ja mieli sekaisin 83

Hei nuori ystäväni! olet sairastanut rintasyövän todella nuorena, olen pahoillani puolestasi, että olet joutunut kokemaan tämän sairauden. Itse olen 59v. ja minulla todettiin rintasyöpä viime kesäkuussa, leikkaus oli elokuussa ja hoitoina koko rintasyövän arsenaali. Sädehoidot päättyivät runsas kolme viikkoa sitten ja paluu normaaliin elämään on alkanut hiljalleen. Tuo tunteiden vuoristorata on tuttu, itse läpikävin sen stytostaattihoitojen päätyttyä, osasyynä siihen oli ystävättäreni kuolema aivokasvaimeen. Olin tuolloin todella ahdistunut ja kävin läpi taudin uusiutumisen ja kuoleman pelon. Olen ollut koko tämän sairauteni ajan oman alueen mielenterveystoimiston asiakkaana ja omahoitjani kanssa kävimme asian läpi. Hän selitti minulle, että tuo vaihe oli minun tarpeellista läpikäydä, sillä oli minua tervehdyttävä vaikutus ja tuo vaihe olisi tullut joka tapauksessa jossakin vaiheessa sairautta. Nyt on mieli reipas ja nautin täysillä keväästä. En pysähdy miettimaan esim. taudin uusiutumista, eihän kukaan meistä tiedä huomisesta, nyt yritän nauttia täysillä tästä päivästä.
Se mitä nyt läpikäyt, on täysin ymmärrettävää, anna itsellesi aikaa toipua, hae apua, jos tilanteesi tuntuu vaikealle. Kääntymällä oman alueesi syöpäyhdistyksen puoleen,saisit varmasti keskusteluapua. Vertaistukiryhmästä olisi myös taatusti apua, jos vain löydät sellaisen, tärkeintä nyt on , että et anna tilanteen pahentua vaan haet aktiivisesti keskusteluapua.
Kaikkea hyvää sinulle ja toivon iloisia, keväisiä päiviä!
terv. Sini-likka
Sini-likka | 29.3.2012 klo 14:12:46