Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Neuropatiasta eroon!

Hei!
Kuullosti minulta, kun luin kirjoituksesi. Minulla oli ja on vieläkin, kömpelyyttä ja tunnottomuutta, sormissa, ja varpaissa. Sormeet on melkein normaaliksi palautuneet, iltaisin tuntuu olevan sellaiset pökkelöt. Pahimillaan en saanut mandariiniina kuorittua. Jaloissa oikeanjalan ukkovarvas on kuin puudutettu vieläkin, vaikka viimeisen sytöstaatin sain maaliskuussa 2011. Ei minullekkaan ole annettu muuta ohjetta, kuin aika, ja voi olla ettei koskaan palaudu entiselleen.
Tasapaino on myös välillä "omilla"teillään. On myös asento huimausta, viimeksi toukokuussaa, ja nyt tässä vähäaika sitten vaivasi uudestaan. Ei sitäkään sen enempää ole tutkittu. Mitä sytöstaatteja sinä sait? Minulla oli 5 kertaa taxoter / 9 kertaa herzeptin täsmähoito, sekä 4 kertaa cef , ja 25 krt sädehoito (kokorinnanpoisto ja 11 imusolmiketta).
Ainut mitä minä olen tehnyt on käsien pumppausjumppa, ja jalkoja pitänyt mahdollisemman paljon kohoasennossa, en sitten osaa sanoa onko siitä ollut mitään hyötyä, muttei haittaakaan. Jos ymmärsin oikein palautuminen on siksi hidasta, kun elimistö joutuu kasvattamaan uusia hermoja ,tuhoutuneiden tilalle, kai se sitten on niin.
Mutta ei auta kuin odotella, ja mennä eteenpäin, ja luottaa siihen ,että aika tekee tehtävänsä, liikkua ja touhuta voimiensa mukaan, ja muistaa myös levätä.

Tälläisiä kokemuksia minulla ! Hyvää syksynalkua, ja toivotaan että oireet helpottaa vähitellen!
kuurankukkanen | 18.8.2012 klo 10:15:30