Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

haja-ajatuksia

Rintasyöpäkontrolli ohitse, kaikki hyvin.

Juhannuksena tulee täyteen kaksitoista vuotta oikean rinnan ensin osa sitten koko poistosta, kuusi vuotta rinnanrekonstruktiosta.

Lievä oikean käden ödeema hallinnassa säännöllisellä lymfahoidolla ja tunnollisella tukihihan käytöllä, vaihdevuosioireita ( ja mielialan vaihteluita) rauhoittamassa keltarauhashormoonikierukka, jota suosittelen lämpimästi kaikille niille, joille lääkäri toteaa sen käpähoidoksi.
Piristyin sen asentamisen jälkeen; kuumat aallot jäivät pois sekä epäsäännöllisiksi käyneet kuukautisest. Puolisonikin on todennut ärtymykseni hävinneen, minun kanssani on jälleen mahdollista keskustella ja hassutella.

Rakennettu rinta on asettunut osaksi minua. Se on rinta, ei osa vatsanseutua, lihasta ja rasvaa. Kehoni kuva miellyttää minua, en väänny enää vinoon.
Rintakehäni on ehjä. Tyhjä aukko autio tasanne, ikävä, selittämätön haikeus --- kaikki se yksin koettu, jakamaton suru on väistynyt. Niiden tilalla ovat terveet kaksi rintaa- luotu ja rakennettu- ilo, huojennus, usko ja uteliaisuus elämää kohtaan, kiitollisuus siitä, että sain jatkoaikaa kokea lasteni aikuistumisen.

Toivotan kaikille hyvää tulevaa juhannusviikkoa ja kesää, lisää päiviä ja vuosia!

Lenni | 14.6.2014 klo 10:04:43
  • haja-ajatuksiaLenni
    14.6.2014 klo 10:04