Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Elämää rakkaan äidin menettämisen jälkeen?

Huomenta Minttunen70.

Luin täällä viestejä pitkästä aikaa ja viestisi pysähdytti. Äitisi kuolemsta on kulunut yli 2 v eikä vieläkään helpota.

Kysyit, milloin se helpottaa. No itselleni oli ekat pari vuotta kanssa tosi vaikeita. Menetin äitini vajaa 3 v sitten aggressiiviselle kohtusyövälle. Liian aikaisin. Olen ainoa lapsi ja itse lapseton. Jäljellä on isäni. Olen itse naimisissa.

Kertomasi perusteella äitisi menetys on ollut sinulle hyvin rankka ja traumaattinen kokemus. Onko mitään asiaa, mikä antaisi sinulle lohtua ja rauhaa?

Olit läheinen äitisi kanssa, kuten itsekin olin. Sellaisen perustan menettäminen onkin suuri menetys ja voi viedä pitkään, ennen kuin tyhjiö alkaa täyttyä. Kerroit aikaisemmassa viestissä, että haluaisit seurata äitiäsi tuonpuoleiseen. Kuitenkin ymmärsin, että sinulla on lapsia. Onko sinulla ystävää tai sukulaista, kenen puoleen voisit surussasi kääntyä? Jos ei ole, niin suosittelen menemään tk:n psykologin puheille. Ajatukset kuolemasta ovat olleet itsellenikin hyvin tuttuja äidin kuoleman jälkeen, mutta en missään nimessä kuitenkaan halua kuolla. Olen kyllä käynyt melko syvissä vesissä monesti, mutta siltikään en haluaisi tehdä itselleni mitään. Uskoisin, että äitisi toivoisi sinun jatkavan elämääsi ja kasvattavan lapsesi. Lapsesi tarvitsevat sinua vielä pitkään. On surullista, että lapsesi menettivät mummonsa liian aikaisin. Voin samaistua tunteisiisi, koska edelleen tuntuu, ettei äidin jättämä tyhjiö koskaan täyty. Olin itsekin tosi läheinen äitini kanssa. Äitini oli minun lähin tukijani ja ystäväni.

Jaksamista, voimia ja enkeleitä sinulle kovasti surusi keskelle. Se on tosi rankkaa, mutta siitä voi selvitä. Toivon, että hakisit apua, koska yksin ei ole pakko jaksaa. Se oli jo suuri askel, että kirjoitit tänne. Olet mielessäni...

Toivoo Siipi maassa

Siipi maassa | 29.5.2013 klo 08:40:40