Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Lapsena sairastetusta leukemiasta parantuneet

Minä sairastuin leukemiaan 5-vuotiaana vuonna 1986 ja paranin siitä. Joskus olen paljonkin noita asioita miettinyt, mutta nykyään ne tuntuvat aika kaukaisilta... Taaksepäin jos ajattelee, niin ehkä sitä on aina tuntenut olevansa vähän "erilainen" - en edes tunne ketään toista, kuka olisi leukemiasta parantunut. Paras kaverini kuoli lapsena samaan sairauteen ja se on minulle varmaan kaikkein vaikeinta asiassa ollut.
Nykyään tulee tietysti mietittyä, että voinko jonain päivänä saada lapsia... Muuten koen eläväni ihan normaalia elämää, mutta tuota olen itsekin joskus miettinyt, että miten kaikki kokemukset ja hoidot tulevaisuudessa vaikuttavat. En kovin paljon puhu näistä asioista, koska jotenkin olen kokenut, että toiset vaivautuvat aiheesta... Kaikki lähipiirissäni kyllä tietävät asian, mutta juuri koskaan kukaan ei mitään kysy. Siksi varmaan itsellenikin on vähän vaikeaa puhua näistä kokemuksista (enkä aikaisemmin ole tällaisiin keskusteluihin ottanut osaa:-))...
Enna | 4.7.2009 klo 21:36:24